emelieeld

Alla inlägg under september 2012

Av Emelie Eld - 30 september 2012 22:38

känslan som uppstår när man vet att det är måndag imorgon, den är inte att leka med..
har haft en heldag i stallet och hjälpt till på tävlingen och sett så många fina ekipage. riktigt sugen blir man på att tävla, men snart är det min tur igen :)
Jag vill rikta ett stort grattis till alla hemmaekipage som har gjort massor av fina ritter i helgen som har lett till placering :)
Imorgon är det ridningen för Nan,ska då rida igenom LA:4 och kolla att jag kan det :)

Av Emelie Eld - 29 september 2012 23:31

Åh vilken bra dag det har varit! Dagen började med att vara i stallet och hjälpa till på tävlingen, träffade även pappas kusin som var med och tävlade och vann en av sina klasser. Åkte sedan hem och fixade innan mina fina vänner skulle komma. När de kom så lagade vi pizza tillsammans och bara snackade massa skit, fler sådana kvällar behöver man!
Nej nu måste jag sova klockan står på halv sex..

Av Emelie Eld - 27 september 2012 22:42

kul rubrik jag vet.. men den är då bättre än ingen ;)


skulle ju berätta om hur dagens ridpass gick, jag kan väl säga att det var ett okej pass inte ett sånt där man hittar den där "wow känslan". Quebec var duktig det tog ett tag innan vi båda hade kommit igång, vi hade väl några strider med varandra i början men i slutet var han jätte fin :)

vi red igenom lätt b:1 och fick lite så tips och trix jag ska öva mer på :)

det är bara att öva vidare och hitta det just det där lilla extra :)


 

Av Emelie Eld - 27 september 2012 14:22

Sitter just nu i skolan och jobbar hårt med en uppgift, eller kanske inte om jag har tid med att blogga ;)
Slutar snart, skönt! Åker då till stallet och rider :)
Berättar mer sen om hur passet gick :)

Av Emelie Eld - 26 september 2012 23:20

Äntligen har jag tagit tummen ur och beställt ny licens till tävlingen, så snart får jag anmäla mig :D
Åkte till stallet efter skolan och red en mycket fin ponny! sen hade vi ett litet möte i ungdomssektionen, väldigt givande :)
Avslutade min dag i stallet med att kolla lite på hoppträningen :)
Alltså har det varit en mycket bra dag, hoppas på en lika bra dag imorgon :)
En favorit bild från i somras som min fina vän Kari (www.kariw.blogg.se) tagit på mig och solis :)

Av Emelie Eld - 25 september 2012 22:15

Redan 25 september? Vad tusan det var ju nyss sommar.. Jaja det är bara att gilla läget och inse att det snart är vinter..
Dagarna rullar på som vanligt först med skola och sen stallet :)
Tar mig en liten sovmorgon imorgon, då jag börjar tio över tio :)
Sen till stallet för att ha us möte och rida Quebec :)

Av Emelie Eld - 22 september 2012 22:05

Hejsan!
Igår fredag åkte jag till stallet och hade hopplektion med projektet, sjukt bra gick det med Hedwig :)
Efter lektionerna var slut i fredags så packade vi in 2:an, Karins häst och styrde sedan bilen mot Karlstad. När vi kom fram lastade vi ut 2:an och nattade han innan vi åkte och letade upp stället där vi skulle sova :) väldigt fint ställe!
Idag lördag var det tävlingsdags för Karin och tvåan, det gick väldigt bra i alla moment och de slutade på en elfte plats :)
Låt bilden tala för sig själv :)

Av Emelie Eld - 20 september 2012 21:23

Åh vad jag älskar när det går bra på ridningen!
Först hade vi lite sitsträning med projektet, det gick väldigt bra. Efter det var det bara att sadla på nästa häst jag skulle ha på lektionen, idag fick jag ha finaste Quebec. Vi red mycket utan stigbyglar, väldigt bra! Vi avslutade med några skänkelvikningar :)
Vi är på gång, känner att det här kommer att bli bra i slutet :D
Imorgon åker jag till Karlstad med Karin, sjukt kul ska det bli! :D

Presentation


17 år, andra året på fjällturism i Vansbro skriver mest om hästar och foto :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25 26 27
28
29 30
<<<
September 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards