emelieeld

Direktlänk till inlägg 26 december 2012

Annandag jul

Av Emelie Eld - 26 december 2012 23:14

Klockan är strax efter elva och här sitter jag med min nya dator och skriver ett inlägg på min blogg, tänker tillbaka på hur julen har varit och inser att den har varit helt fantastik. Det hela startade på dagen innan julafton, vi vaknade och gjorde oss i ordning för att åka till Björbo och fira lite jul där med Anne-lies släkt. Det bjöds på god mat innan vi öppnade några paket innan vi åkte hem igen. Ficklite pengar och ett presentkort. Direkt gick jag och la mig för att sova så att det kunde bli julafton så fort som möjligt. Julaftonen kom och den firades hos mina kusiner längre upp på gatan. Först kalle anka sedan fick vi god mat och dricka innan tomten kom och delade ut lite julklappar innan han fick lov att ge sig av till de andra barnen. Vi fortsatte att dela ut resten av klapparna, några stora blev det till mig ;)  

När alla pakte var utdelade så var det bara kvar att öppna dem och i låg det bla. en dator, ett par slalomstavar, kläder, en ridhjälm och lite annat smått och gott :)

Efterrätt och lek med alla nya klappar stod sedan på schemat innan klockan blev så mycket att vi gick hem.


Juldagen bestod av pulkaåkning med kusninen och julmiddag hos farmor och farfar. Annandag jul är min systers födelsedag så det var presenter till henne och fika med släkten idag igen. Dagen avslutades med thaimat och en bra film på tv.


Imorgon åker jag hem igen, ska bli skönt att komma hem och se mamma och dem som har varit borta på semester. 


God fortsättning på er! :)


   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie Eld - 3 oktober 2013 23:03

http://viktorfrisk.nu/2013/10/02/10062/    

Av Emelie Eld - 19 juni 2013 21:19


här var det dött som i graven :p mycket har hänt sedan jag skrev en rad här, jag har klarat av årskurs på gymnasiet :) bara ett år kvar nu, helt sjukt vad tiden går fort. har haft ett helt sjukt bra år i skolan med vandringar, praktik, idéer infö...

Av Emelie Eld - 31 mars 2013 22:51

Är med och tävlar hos bloggaren Viktor Frisk :)     http://viktorfrisk.nu/2013/03/31/vinn-ett-par-flatforms/ ...

Av Emelie Eld - 27 februari 2013 23:06

Längesen jag skrev en rad i den här bloggen.. Praktiken är nu över för det här gången, lite sorgligt då mina veckor har varit helt fantastiska :) de två första veckorna var jag i kläppen på skidskolan, trivdes super bra där och hade två lärorika ve...

Av Emelie Eld - 29 januari 2013 08:55

Hejsan :) Längesen jag skrev här men sånt händer ibland. Är just nu uppe i kläppen på praktik :) har redan klarat av en vecka i skidskolan och gör nu min andra vecka där :) nästa vecka blir det shopen innan jag flyttar mina grejer till fjälläventyr ...

Presentation


17 år, andra året på fjällturism i Vansbro skriver mest om hästar och foto :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards