emelieeld

Alla inlägg under december 2012

Av Emelie Eld - 26 december 2012 23:14

Klockan är strax efter elva och här sitter jag med min nya dator och skriver ett inlägg på min blogg, tänker tillbaka på hur julen har varit och inser att den har varit helt fantastik. Det hela startade på dagen innan julafton, vi vaknade och gjorde oss i ordning för att åka till Björbo och fira lite jul där med Anne-lies släkt. Det bjöds på god mat innan vi öppnade några paket innan vi åkte hem igen. Ficklite pengar och ett presentkort. Direkt gick jag och la mig för att sova så att det kunde bli julafton så fort som möjligt. Julaftonen kom och den firades hos mina kusiner längre upp på gatan. Först kalle anka sedan fick vi god mat och dricka innan tomten kom och delade ut lite julklappar innan han fick lov att ge sig av till de andra barnen. Vi fortsatte att dela ut resten av klapparna, några stora blev det till mig ;)  

När alla pakte var utdelade så var det bara kvar att öppna dem och i låg det bla. en dator, ett par slalomstavar, kläder, en ridhjälm och lite annat smått och gott :)

Efterrätt och lek med alla nya klappar stod sedan på schemat innan klockan blev så mycket att vi gick hem.


Juldagen bestod av pulkaåkning med kusninen och julmiddag hos farmor och farfar. Annandag jul är min systers födelsedag så det var presenter till henne och fika med släkten idag igen. Dagen avslutades med thaimat och en bra film på tv.


Imorgon åker jag hem igen, ska bli skönt att komma hem och se mamma och dem som har varit borta på semester. 


God fortsättning på er! :)


   

Av Emelie Eld - 21 december 2012 10:33

Äntligen jullov!
Började mitt lov med att vara i stallet och avsluta terminen med en hopplektion :) det gick super bra, jag har börjat insett att hoppning är kul ;) vad händer med mig?

Nu ska jag packa ihop det sista innan jag drar till Borlänge och firar jul och pappa med släkten :)

Av Emelie Eld - 9 december 2012 13:14

hejsan!


Nu är det inte långt kvar till jul endast 15 dagar kvar till julafton, helt sjukt vad fort tiden går!

Mamma och dom har åkt till spanien i två veckor, så jag och min syster är hemma själva till vi åker till pappa :)


Ska berätta lite om vad som har hänt de senaste veckorna :)


Vi var ju som sagt i Vemdalen på skidlärar utbildning, var inte så peppad på att åka med så fort jag kom dit så ändrades allt.

Vi kom dit och fick reda på vart vi skulle bo, klassen vart upp delad på fyra lägenheter. Jag och en tjej till från min klass  fick bo själv medan de andra vart uppdelade i två olika längenheter, de fick ju bo med några de kände iaf. 

När jag stod utanför dörren till där jag skulle bo denna vecka var jag väldigt nervös men det är sånt man växer som person. Mitt hjärta dunkade och svetten rann när jag öppnade dörren och klev in, tyst var det och blev jag ännu mer nervös. Kliver längre in och ser en person sitter i soffan, vi hälsar på varandra och då släpper helt plötsligt all nervositet. Vilken känsla det var! Vi sitter och pratar medan det ramlar in folk som också ska bo i samma hus. Alla var äldre än mig men det gjorde mig ingenting för att jag kände mig en i gänget ändå. :) Det var riktigt sköna människor jag bodde med, de kom ifrån alla håll i Sverige. Från Stockholm, Kiruna, Göteborg, Linköping och lilla jag från Äppelbo. 

På kvällarna efter skidåkningen och förläsningarna var man väldigt trött kan jag lova! Men vi spelade monopol, kort och en kväll var vi och åt pizza, trevligt!

I slutet av veckan var det dags för teoriprov och undervisningsprov, godkänd på båda! :D SLAO steg 1, check! får se om jag vill gå steg två nästa år. :)

På lördag eftermiddag så var man väldigt lättad att man hade klarat undervisningsprovet och gjort teoriprovet :) Afterski var det även på lördagskvällen, sjukt roligt att se alla andra fulla medan man själv va nykter. 

Sista dagen bestod av samtal om hur det har gått och sedan var det bara att packa ihop allt och sedan åka hem och lämna allt man har byggt upp under en vecka! 


         



Ha en riktigt mysig andra advent nu! :)





Presentation


17 år, andra året på fjällturism i Vansbro skriver mest om hästar och foto :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards