emelieeld

Direktlänk till inlägg 24 oktober 2012

lite sent

Av Emelie Eld - 24 oktober 2012 08:48

Lite sent men det gör då ingenting :)
Ska skriva lite om hur det gick i helgen,
jag kan säga att jag trodde att det skulle gå bättre än vad det gjorde.. Det hela började med att jag åkte till stallet och började knoppa Quebecs man och borsta han riktigt fin innan jag sadlade och gick ut för att börja rida fram till första klassen som var en LB:1. Han var ganska lyhörd på framridningen han sa ifrån några gånger. Vi fick sedan gå in i collectingring och rida runt där innan man får komma in på banan. När jag kom in på banan red jag runt och förbi domarbordet, fick startsignal och började mitt program. Vi kom runt men med några missar då han stannade och sparkade och sa ifrån. Slutade på ca 53% i första klassen. Förutom missarna är jag väldigt nöjd! :)
Andra klassen var en LA:4 och i den här klassen ingick dm för ponny. Hade en mycket bättre känsla i den här klassen med endast två stora missar, en då han inte ville fatta galoppoch sen sista linjen vart det fel galopp. Annars är jag jätte nöjd med denna klass enda tills jag fick se procenten som vart ca 52%.. båda domarna tyckte att han var en fin ponny :)
Efter den här tävlingen så ska jag bara gå på känslan och strunta i vad domaren tycker!

Jag är mycket stolt över både min och Quebecs prestation, nu är det bara att träna mer och sen skulle jag vilja ut och tävla mer :)

 
 
Mikaela

Mikaela

26 oktober 2012 08:12

Jag tror du gör helt rätt på att bara köra på känslan. Dommaren kan ju bara avgöra vad han eller hon ser precis i ögonblicket. Du sitter ju kvar på han längre än så. Ni hänger ju ihop längre än så ;)

http://keimosdixie.myshowroom.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie Eld - 3 oktober 2013 23:03

http://viktorfrisk.nu/2013/10/02/10062/    

Av Emelie Eld - 19 juni 2013 21:19


här var det dött som i graven :p mycket har hänt sedan jag skrev en rad här, jag har klarat av årskurs på gymnasiet :) bara ett år kvar nu, helt sjukt vad tiden går fort. har haft ett helt sjukt bra år i skolan med vandringar, praktik, idéer infö...

Av Emelie Eld - 31 mars 2013 22:51

Är med och tävlar hos bloggaren Viktor Frisk :)     http://viktorfrisk.nu/2013/03/31/vinn-ett-par-flatforms/ ...

Av Emelie Eld - 27 februari 2013 23:06

Längesen jag skrev en rad i den här bloggen.. Praktiken är nu över för det här gången, lite sorgligt då mina veckor har varit helt fantastiska :) de två första veckorna var jag i kläppen på skidskolan, trivdes super bra där och hade två lärorika ve...

Av Emelie Eld - 29 januari 2013 08:55

Hejsan :) Längesen jag skrev här men sånt händer ibland. Är just nu uppe i kläppen på praktik :) har redan klarat av en vecka i skidskolan och gör nu min andra vecka där :) nästa vecka blir det shopen innan jag flyttar mina grejer till fjälläventyr ...

Presentation


17 år, andra året på fjällturism i Vansbro skriver mest om hästar och foto :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards